środa, 6 stycznia 2016

Sernik z pianką


Najlepszy sernik jaki zrobiłam. Pierwotnie miał być to sernik z rosą, ale zdecydowanie za długo przytrzymałam go w piekarniku. Jest bardzo delikatny. Na potwierdzenie tego, ze jest najlepszy przytoczę wam rozmowę z domu mojej siostry:
Nikodem(2,5 l.): Mamo ja chce sernika!!!
Ania: Dobrze to już dzwonię do taty by kupił jak będzie wracał
N: Nie mamo!!! Ja chce cioci sernika!

:))

Składniki na spód:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 125 g masła, zimnego
  • 2 żółtka (białka odłożyć na pianę)
  • 1/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka wody

Składniki na masę serową:
  • 1 kg twarogu półtłustego lub tłustego, zmielonego przynajmniej dwukrotnie
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego lub waniliowego, bez cukru
  • 3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • pół szklanki oleju rzepakowego
  • 2 szklanki pełnego mleka
  • 1 jajko
  • 4 żółtka (białka odłożyć na pianę)
  • Ekstrakt waniliowy
Składniki na ciasto włożyć do miski i wyrobić z nich kruche ciasto. Owinąć folią i umieścić w lodówce. Formę 20x30 wyłożyć papierem do pieczenia i wyłożyć na nie ciasto. Ponakłówać. Piec przez 15 minut w temp. 170 C.
Składniki na masę serową powinny być w temperaturze pokojowej. Umieścić wszystkie w misce i zmiksować tylko do połączenia składników.
Białka odłożyć na później. 
Sernik piec przez 40 min w 180 C. Przed upływem tego czasu ubić białka z 4 łyżkami cukru. Sernik wyjąć z piekarnika i delikatnie wyłożyć na niego ubite białka. Piec przez kolejne 15 minut.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz