sobota, 27 czerwca 2015

Omlet biszkoptowy z owocami




Kolejne pyszne śniadanko mam wam do przedstawienia! Ze względu na dużo wolnego czasu mam wreszcie możliwość relaksowania się przy śniadaniu i delektowania się nim. Bardzo mi się to podoba, mój brzuszek nie narzeka ;)
Dziś zrobiłam kolejną wersję omletu śniadaniowego, który jest niezwykle delikatny. Jest to omlet biszkoptowy, który z owocowymi dodatkami spełnia rolę również deserową :) A przy tym dość zdrową! Oprócz tego polecam zmniejszyć proporcję o połowę, bo jak go zjadłam to myślałam, że nie wstanę ;) Z jednego jajka zdecydowanie wystarczy!



Składniki:
  • 2 jajka
  • łyżka cukru trzcinowego
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki gryczanej
  • łyżeczka sody oczyszczonej lub proszku do pieczenia
  • łyżeczka octu
  • dodatki owocowe/jogurtowe (u mnie jogurt wymieszany z twarożkiem i miodem, truskawki oraz nektarynka :))

Rozdzielić białka od żółtek. W misie ubić białka ze szczyptą soli. W mniejszej miseczce rozbełtać żółtka wraz z octem i sodą. Jak białka będą sztywne dodać cukier i miksować do rozpuszczenia. Następnie dodać rozbełtane żółtka i wymieszać na małych obrotach. Mąki przesiać i dodawać po łyżce do masy i delikatnie mieszać szpatułką.
Patelnie rozgrzać i delikatnie posmarować olejem. Ciasto wylać na patelnie i smażyć na najmniejszym ogniu. Smażyć do zezłocenia z obu stron. Przełożyć na talerz i dodać dodatki smakowe. Jak dla mnie najlepsze śniadanie weekendowe ever! :)))


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz