wtorek, 23 czerwca 2015

Placuszki migdałowe




Lubię wymyślać takie śniadania, które je się oczami. Kiedyś nawet jak robiłam dietetyczne dania, albo nawet zwyczajne to rzadko patrzyłam na wygląd dania, dziś jest inaczej. Każdy posiłek jest starannie układany na talerzu/w misce. Po raz kolejny utwierdziłam się dzięki temu w przekonaniu, że minęłam się z powołaniem ;) 
Placuszki migdałowe są ciekawym wyborem śniadaniowym ponieważ robi się je szybko i są wyjątkowo smaczne. Dzięki tartym migdałom posiadają one naturalną słodycz. z dodatkiem owoców i jogurtu stanowią idealny zbilansowany posiłek.





Składniki (na 6 placuszków - dwie porcje):
  • 1/4 szklanki tartych migdałów
  • 1/4 szklanki mąki gryczanej
  • 1 jajko
  • 1,5 łyżki roztopionego masła klarowanego
  • kubeczek małego jogurtu naturalnego
  • łyżka miodu/cukru brązowego
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • dodatki (u mnie truskawki, czereśnie, jogurt i kakao)

W jednej misce umieścić jogurt, wcześniej roztrzepane jajko, roztopione masło oraz miód. Wszystko wymieszać do połączenia składników. Następnie dodawać po trochu resztę składników, tak by nie powstały grudki. 
Patelnię lekko posmarować olejem i rozgrzać. Ogień powinien być minimalny by placuszki się nie spaliły, ale by doszły w środku. Łyżką nakładać je na patelnię tak by były wielkości pięści. Smażyć do zezłocenia z obu stron. Miłego, przyjemnego i smacznego śniadania :))

PS. Tarte migdały i mąkę gryczaną można zastąpić dowolnie inną mąką, nawet pszenną (choć wtedy nie będą już takie zdrowe ;))




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz