środa, 1 lipca 2015

Ciastka z masłem orzechowym



Mój ukochany składnik przepisowy! MASŁO  ORZECHOWE. Kiedy byłam mała nawet nie wiedziałam co to jest i jak słyszałam w amerykańskich filmach, że dzieci na śniadanie jedzą tosty z masłem orzechowym i dżemem to robiłam krzywą minę. Obecnie sama zajadam się takimi smakołykami jak owe tosty ;) Pokochałam ten smak!
Ten przepis jest ostatnim z moich "licencjackich" ciastek i również znalazłam je na mojewypieki.com, moim ulubionym blogu kulinarnym ;) Ciastka są bardzo smaczne, pierwszego dnia chrupkie, drugiego rozpływają się w ustach. Na dobrą sprawę nie są tylko dla wielbicieli masła orzechowego. Wszyscy, których częstowałam mówili, że pyszne ;))
A więc szczerze wam je polecam, dla mnie chyba najlepsze z tych trzech "licencjackich", a po za tym bajecznie proste do zrobienia! :)





Składniki:
  • 1/3 szklanki masła
  • 1/2 szklanki masła orzechowego (gładkiego)
  • 2/3 szklanki drobnego brązowego cukru
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki wody
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • gorzka czekolada do ozdoby

  • Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
    Masło i masło orzechowe zmiksować na puch z cukrem. Dodać jajko, wodę i zmiksować. Stopniowo dodawać mąkę wymieszaną z sodą oczyszczoną i solą, miksując.
    Masę nakładać do maszynki do ciastek lub rękawa cukierniczego i wyciskać wzorki na blaszkę wyłożoną wcześniej papierem do pieczenia. Podczas nakładania jednej partii ciastek, pozostałe ciasto powinno być przechowywane w lodówce.
    Piec w temperaturze 190ºC przez około 12 minut, obracając blaszkę w trakcie pieczenia, by ciasteczka były równo wypieczone. Studzić na kratce. Po wystudzeniu oblewać czekoladą i czekać do zastygnięcia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz