niedziela, 19 lipca 2015

Konfitura jagodowa



Dziś na blogu pojawią się dwa przepisy an przetwory z jagód :) Jak już pisałam, są to jedne z moich ulubionych owoców i uwielbiam wszystko co jagodowe, podobnie jak z masłem orzechowym ;)) Konfitura jest dość rzadka jak to konfitura ;) Niestety typowego dżemu nie da się zrobić z jagód, chyba, że się doda mnóstwo cukru żelującego, a ja zdecydowanie od takich specyfików jestem jak najdalej :)

Składniki:
  • 1200 g jagód
  • 400 g cukru - ja dodałam 300 brązowego i 100 białego
  • 1-2 łyżki wody

Jagody wsypać do garnka z grubym dnem i dodać wodę. Gotować je przez około 15 minut aż puszczą sok. Wtedy dodać cukier i dokładnie wymieszać. Mieszać co jakiś czas aż do uzyskania odpowiedniej gęstości.
Następnie wyparzamy słoiczki i przykrywki wrzątkiem albo w piekarniku (w piekarniku same słoiczki! Przykrywki trzeba sparzyć wodą i wytrzeć do sucha).  Gorąca konfiturę wlewamy do słoiczków i mocno zakręcamy. Układamy zapełnione słoiczki do góry dnem na ściereczce i czekamy aż wystygną.

Teraz na świeżą bułeczkę i smacznego :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz